reklama

Poslanecké kancelárie ako možný zdroj úspor

Dnes som si prečítal na SME zaujímaný rozhovor s poslancom NR SR pánom Blahom. Poviem Vám, pri niektorých otázkach som sa neubránil úsmevu a dokonca až smiechu. Najviac ma pobavili jeho odpovede na otázky ohľadom registrovaného partnerstva a poslaneckej kancelárie. O diskusii a schvaľovaní registrovaného partnerstva v slovenskom parlamente sa tu už veľa popísalo, tak to s dovolením vynechám. Mňa zaujala „problematika“ poslaneckých kancelárií.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

V minulosti som už zachytil nejaké informácie o tom, že poslanci si zriaďujú svoje kancelárie v objektoch politických strán a tak svojim spôsobom „sponzorujú“ svoju stranu. Popravde špeciálne som sa nad tým nepozastavoval, ani ma to neprekvapilo. Na čudné praktiky v slovenskej politike sme si už všimli. Dnes po prečítaní spomínaného článku som si povedal, že sa teda pozriem na to, ktorý poslanec má kde svoju kanceláriu.

Po kliknutí na stánku NRSR som si náhodne pozrel ktorý poslanec má kde kanceláriu. Keďže v parlamente má väčšinu SMER-SD, tak aj objektoch Agentúra SMER s.r.o. je najviac poslaneckých kancelárii. Niektorí poslanci dokonca zvládajú mať aj viac kancelárii. Čo ma ale príjemne šokovalo, že sa našli poslanci, ktorí majú svoje kancelárie prenajaté od rôznych miest. Škoda, že pri každej kancelárii poslanca nie je uvedené, koľko za ktorú poslanec dostáva. Bolo by veľmi zaujímavé vidieť, koľko peňazí vynaložených na poslanecké kancelárie sa takto vracia samosprávam. Podľa faktúr uverejnených na stránke NRSR, k dnešnému dňu (8.12.2012) bolo vyplatených ako refundácia platieb za poslanecké kancelárie viac ako 484 tis. EUR. Treba upozorniť, že v tejto sume sú z časti aj refundácie z minulého roka, ktoré sa realizovali v januári tohto roku. Pre zaujímavosť, za celý minulý rok vyplatila NRSR ako refundácie za poslanecké kancelárie viac ako 816 tis. EUR.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako povedal poslanec Blaha, tato suma nevytrhne Slovensko z biedy, ale môže samospráve značne pomôcť. Viem si predstaviť výrazne efektívnejšie využitie týchto prostriedkov daňových poplatníkov ako na prenájom od súkromných spoločností. Domnievam sa, že na drvivej väčšine (ak nie na všetkých) mestských, miestnych, obecných úradoch sa nájde kancelária, ktorá po prenajatí poslancovi Národnej rady poskytovala taký komfort, aký má v súkromnej spoločnosti. Samozrejme netreba zabúdať na to, že prenajať priestory si môže aj v iných organizáciách ako spomínam vyššie, napr. školách a podobne, čím tiež vyjadria podporu školstvu nielen slovami, ale aj činmi.

Jozef Herčko

Jozef Herčko

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som mladý človek, ktorý poukazuje na veci, ktoré sú niekedy prehliadané. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu